سلام
سوره ابراهیم/37 آمده است: «رَبَّنا إِنِّی أَسْکَنْتُ مِنْ ذُرِّیَّتی بِوادٍ غَیْرِ ذی زَرْعٍ عِنْدَ بَیْتِکَ الْمُحَرَّمِ رَبَّنا لِیُقیمُوا الصَّلاةَ فَاجْعَلْ أَفْئِدَةً مِنَ النَّاسِ تَهْوی إِلَیْهِمْ وَ ارْزُقْهُمْ مِنَ الثَّمَراتِ لَعَلَّهُمْ یَشْکُرُون»؛ پروردگارا، من [یکى از] فرزندانم را در درّهاى بىکشت، نزد خانه محترم تو، سکونت دادم. پروردگارا، تا نماز را به پا دارند، پس دلهاى برخى از مردم را به سوى آنان گرایش ده و آنان را از محصولات [مورد نیازشان] روزى ده، باشد که سپاسگزارى کنند.
کعبه به دعای ابراهیم خلیل محل اشتیاق مومنین است، باید مواظب باشیم که این خانه صاحبش در دفاع از حریمش ابا بیل را مامور حفاظت از بیتش می کند. متاسفانه امروزه عده ایی سود جوی بی حیا و مخالف اسلام با دستاویز قرار دادن هتک حرمت به دو نو جوان عزیز ایرانی، گستاخی به ساحت مقدس خانه توحید متوجه می کنند و هجویات کثیف علیه خانه آمال مسلمانان عالم بیان می کنند. لذا بر خود واجب دانستم تا گوش زد کنم همه در دفاع از ساحت مقدس قبله مسلمین موظفیم. چرا که کعبه محل برکت و هدایت است که در آن آیات بینات الهی قرار گرفته است.
خداوندا توفیق زیارت خانه ات را نصب همه ی آرزو مندان بفرما
حجت الاسلام انصاریان 89/8/11
امیرالمومنین (ع) در جمعی از دوستانشان فرمودند: (امن مطیعون لنا سیغفر لله ذنوبهم امتنان الی احسانهم) کسانی که از ما پیروی می کنند، از روش ما متابعت می کنند در حد خود در زندگی با ما هماهنگی دارند اگر لغزش هایی داشته باشند. به مزد این اطاعت از ما یقیناً خداوند متعال گناهانشان را می آمرزد. جمع به حضرت عرض کردند: پیرو شما چه کسانی هستند؟ نشانه های آنها چیست؟ امام فرمودند: الذین یوحدون ربهم[1] اینان مردمی خدا پرستند، هیچ بت درونی و بیرونی در زندگی آنها نقش ندارد؛ نه گرفتار فرعون درون هستند، نه گرفتار فرعون بیرون؛ یعنی اهل پیروی از فرهنگ غیر خدا نیستند، در طول تاریخ هر چه فساد و فتنه هست یا نشات گرفته از فرعون درون است یا فرعون بیرون. امام صادق (ع) مطلبی در رابطه با فرعون بیرون دارند به این مضمون که بنی امیه ابتدا کار یک زن بوده به نام هنده که در زمان جاهلیت به بدکاری معروف بود و یکی از شوهران این زن، ابوسفیان است و دو فرزند که معروفترین این دو فرزند معاویه هست. این چهار نفر واقعا چه جایگاهی داشتند؟ امام صادق (ع) فرمود: وقتی شما مردم مطیع اینان شدید، آنها بستر پیاده شدن خواسته هایشان را در اطاعت شما دیدند حاصل این اطاعت شما حادثه کربلا بود. جواب این حادثه را چه کسی خواهد داد؟ این حادثه با چه چیز می تواند تلافی شود؟ این داغی که این حادثه بر دل اهل ایمان ، بر دل ائمه طاهرین ... گذاشت.
قبری که نوح برای حضرت علی علیه السلام ساخت
امام حسن علی علیه السلام بر پیکر پاک امیرالمؤمنین علی علیه السلام نماز خواند، پس از نماز، تابوت را کنار زدند و با جا به جا کردن خاک، آرامگاهی ساخته یافتند که سنگ نوشتهای نشان میداد که آن قبر را حضرت نوح علی علیه السلام برای حضرت علی علیه السلام آماده ساخته است!
قبر مطهر مولی الموحدین امیرالمؤمنین علی علیه السلام صدها سال قبل از خودشان آماده اما مخفی بود؛ چرا که مدفن منور آن بزرگوار که توسط حضرت نوح نبی قرنها پیش ساخته شده و آن حضرت به محل واقف بود و أحدی غیر از این بزرگوار مطلع نبود و ضمن وصیتش رمزی فرمود تا محل آن برای فرزندانش روشن شود.
سخن معروف رسول الله ( صلى الله علیه و آله) درباره امیرالمومنین علی ( علیه السلام)
اشک شوق از چشمان پیامبر صلى الله علیه و آله سرازیر گشت ، و در اینجا بود که آن سخن معروف را به على علیه السلام فرمود: اگر نمى ترسیدم که گروهى از امتم ، مطلبى را که مسیحیان درباره حضرت مسیح علیه السلام گفته اند، درباره تو بگویند، در حق تو سخنى مى گفتم که از هر کجا عبور کنى خاک زیر پاى تو را براى تبرک برگیرند!
ابوبصیر مى گوید:از امام صادق ( علیه السلام ) در مورد سوره والعادیات پرسیدم ، امام ( علیه السلام ) فرمود: این سوره در ماجراى وادى یابس (بیابان خشک ) نازل شده است . پرسیدم : قضیه وادى یابس از چه قرار بود.
امام صادق علیه السلام فرمود: در بیابان یابس دوازده هزار نفر سواره نظام بودند، با هم عهد و پیمان محکم بستند که تا آخرین لحظه ، دست به دست هم دهند و حضرت محمد صلى الله علیه و آله و على علیه السلام را بکشند.
جبرئیل جریان را به رسول خدا صلى الله علیه و آله اطلاع داد. حضرت رسول صلى الله علیه و آله نخست ابوبکر و سپس عمر را با سپاهى چهار هزار نفرى به سوى ایشان فرستاد که البته بى نتیجه بازگشتند.
پیامبر صلى الله علیه و آله در مرحله آخر على علیه السلام را با چهار هزار نفر از مهاجر و انصار به سوى وادى یابس رهسپار نمود. حضرت على علیه السلام با سپاه خود به طرف بیابان خشک حرکت کردند.
ادامه مطلب
حجت الاسلام شیخ حسین انصاریان
وجود مبارک امیرالمؤمنین علیه السلام در فرصت های مناسب در مدینه و کوفه به منبر رفت و برای مردم سخنرانی می فرمود که بخشی از این سخنرانی ها به جا ماند و دریایی از معارف و حقایق است.
سخنرانی ایشان گاهی در بیان آفرینش بود و برای مردم توضیح می داد که خلقت چگونه شروع شد؟ از کجا شروع شد؟ و چه دوره ای را طی کرد؟ تا این نظام به این صورتی که الان مشاهده می کنیم در آمد.
گاهی سخنرانی هایش درباره حیوانات بود که البته قصدشان از این سخنرانی ها این بود که تشریح خلقت حیوانات، مردم را به خالق عالم توجه بدهد. سخن مفصل ایشان در مورد مورچه با وجود آن که هیچ کدام از ابزار علمی زمان ما را در اختیار نداشتند ولی درون و برون مورچه ها، حیات مورچه، شاخک های مورچه، قدرت فهم و درک مورچه را کاملاً توضیح دادند.
ادامه مطلب
حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری
قبلآ گفتیم رمز پیروی شیعه و رمرز پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس:
1-محوریت امامت و ولایت
2-پیروی از مکتب عاشورا
3-اعتقاد به مهدویت
سه تا تلاش دشمن به طور جدا گانه انجام می دهد که یکی از آنها امامت و ولایت را نزد مردم بد بین کند، نتیجه آن چی می شه وقتی امامت و ولایت از زندگی ما خارج شود چه اتفاقی می افتد.
امامت و ولایت از زندگی ما حذف نمی شود اما بی رنگ می شود.
به این مثال توجه کنید:ما دو دسته ظرف در خانه هایمان هست،یک دسته ظرف های عتیقه،یک دست هم ظرف های جلوی دست .از کدام ظرف ها بیشتر استفاده می کنیم جلوی دست، کدام ظرف ها را بیشتر دوست داریم عتیقه ها را.حالا اگر امامت و ولایت را از زندگی خارج کنیم ،یک امام عتیقه ای داریم .امام عتیقه ای ما چه کسانی هستند؟ دوازده امام که همه بچه ها شعرش را بلدند ،بالی شیشه زدیم ،بالای پرده زدیم.
ادامه مطلب
برای امام زمان -عجل الله تعالی فی فرجه الشریف- این چنین باش،که امام معصوم اشتیاق به حضورت داشته باشد
نامه (42)
و من کتاب له علیه السلام إلى عمر بن أبی سلمة المخزومی و کان عامله على البحرین فعزله و استعمل نعمان بن عجلان الزّرقی مکانه
أَمَّا بَعْدُ فَإِنِّی قَدْ وَلَّیْتُ النُّعْمَانَ بْنِ عَجْلَانَ الزُّرَقِیَّ عَلَى الْبَحْرَیْنِ وَ نَزَعْتُ یَدَکَ بِلَا ذَمٍّ لَکَ وَ لَا تَثْرِیبٍ عَلَیْکَ فَلَقَدْ أَحْسَنْتَ الْوِلَایَةَ وَ أَدَّیْتَ الْأَمَانَةَ فَأَقْبِلْ غَیْرَ ظَنِینٍ وَ لَا مَلُومٍ وَ لَا مُتَّهَمٍ وَ لَا مَأْثُومٍ فَلَقَدْ أَرَدْتُ الْمَسِیرَ إِلَى ظَلَمَةِ أَهْلِ الشَّامِ وَ أَحْبَبْتُ أَنْ تَشْهَدَ مَعِی فَإِنَّکَ مِمَّنْ أَسْتَظْهِرُ بِهِ عَلَى جِهَادِ الْعَدُوِّ وَ إِقَامَةِ عَمُودِ الدِّینِ إِنْ شَاءَ اللَّهُ
نامه به «عُمَر» فرزند «ابی سَلَمه مخزومی» که کارگزار امام در بحرین بود و حضرت او را برکنار فرمود و «نعمان» پسر «عَجلان زُرَقی» را به جای او منصوب نمود
امّا بعد، من نعمان را به زمامداری بحرین گماشتم و تو را از مسؤولیّت آنجا برداشتم بیآنکه گَرد نکوهش و گناهی بر دامنت نشسته باشد، زیرا تو مسؤولیّت خود را نیکو انجام دادی و امانت را به خوبی پاس داشتی.
بنا بر این با اطمینان خاطر بدون اینکه مورد سرزنش و تهمت و گناهی باشی به سوی دار الخلافه حرکت کن، زیرا من عازم جهاد علیه ستمگران اهل شامم و دوست دارم در کنارم باشی، چون تو از آنانی که من در نبرد با دشمن و افراشتن پرچم دین بدو پشتگرمم انشأاللّه.