سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منبر مکتوب

ویژه نامه شهادت امام هادی-علیه السلام-

کلیک فرمایید






نوشته شده در تاریخ سه شنبه 94 اردیبهشت 1 توسط منبر مکتوب

برای بازدید از ویژه نامه کلیک بفرمایید






نوشته شده در تاریخ جمعه 93 مهر 18 توسط منبر مکتوب

"امروز روز بدی برای من بود" یا "امسال سال بد بیاری بود": "عجب روزگاری است؟! در روزگار بدی قرار گرفته ایم"  

شاید کسی توهم کند که این نحوه رفتارها و تفکرات ریشه قرآنی و روایی نیز دارد چرا که قرآن هم از نحوست ایام ذکری به میان آورده: «فی أیام نحسات»  و «فی یوم نحس مستمر» . در کلمات منقول از امام حسین علیه السلام در شب عاشورا نیز وارد شده که آن حضرت روزگار را مورد عتاب و سرزنش قرار دادند و فرمودند: «یا دهر افٍ لک من خلیل ...» یعنی ای روزگار اف بر تو که چه دوست بدی هستی و چه بسیار افرادی را که تو کشتی .... . اما آیا واقعیت همین است؟ یعنی بعضی از روزها و زمان ها دارای نحوست و بدی هستند و ما می توانیم و حق داریم که از آنها تعبیر به روز بد یا وقت بد یا روز خوب و وقت خوش و خوب نماییم ؟؟  !!

روزگار یا اعمال

روایت از آن حضرت   امام هادی-علیه السلام- از کتاب تحف العقول منقول است مه فرمود:


ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ جمعه 93 مهر 18 توسط منبر مکتوب

السلام علیک یا امام علی الهادی النقی-علیه السلام-

ویژه نامه لطفا کلیک بفرمایید






نوشته شده در تاریخ جمعه 93 مهر 18 توسط منبر مکتوب

نویسنده: علیرضا شعاعی

   انسان همواره در زندگی گرفتار مصیبت‌های گوناگونی است؛ دردها و رنج هایی که برخی از آنها ریشه در آزمون الهی و ابتلائات و امتحانات خداوندی دارد و برخی دیگر ریشه در گناهان و خطاهای انسانی.

با این همه هر کسی دوست دارد تا گرفتار مصیبت نشود و اگر به طور طبیعی گرفتار آن شد، به شکلی آن را بر خود آسان و سبک نماید و از این آزمون یا کیفر الهی به سلامت و سربلند بیرون آید، بی آنکه آثار سوء و بد آن وبال ابدی انسان شده و شقاوت آدمی را سبب شود.

اهل بیت(ع) از جمله امام هادی(ع) به عنوان پیشوایان هدایت انسان به سوی راه راست سعادت ابدی، براساس آموزه‌های وحیانی، راه هایی را بیان کرده‌اند که نویسنده در این مطلب به یکی از آنها اشاره می‌کند.

 انسان در چنبره مصائب و بلایا

زندگی انسان در دنیا همواره در چنبره‌ای از مشکلات، مصائب و بلایاست و انسان هرگز نمی‌تواند رنگ خوشی، آسایش و آرامش کامل را در دنیا به خود ببیند؛ زیرا از سویی دنیا محل تضاد و تزاحم است و هرگز نمی‌توان امید داشت که هیچ تضاد و تزاحمی مانع از سیر و حرکت طبیعی نشود و کارها همواره بر آسانی باشد و از سوی دیگر، گاه آزمون‌های الهی و گاه دیگر کیفرهای خداوند که نتیجه طبیعی خطاها و گناهان ماست انسانها را در بر می‌گیرد.
ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 92 دی 4 توسط منبر مکتوب
مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
By Ashoora.ir & Blog Skin