سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منبر مکتوب

آیت الله العظمی جوادی آملی: 
تا نهج البلاغه فهم نشود نه حوزه انقلابی می شود و نه دانشگاه/ با سفارش کردن کسی دیندار و انقلابی نمی شود 
انقلابی بودن با سفارش و موعظه حل نمی‌شود، انقلابی بودن مثل درس‌های مجلس ترحیم و مجلس فاتحه نیست که انسان با سفارش حل کند انقلاب, حداقل یک علم قویّ غنی مثل نهج‌البلاغه می خواهد، این را حوزویان و دانشگاهیان ما باید بدانند.

 

حضرت آیت الله جوادی آملی جلسه در اخلاق این هفته پس از گرامیداشت ایام پربرکت رجب و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه مردم در این ماه به برکات ماه شعبان و رمضان اشاره کرده و اظهار داشتند: ماه پربرکت رجب در حالت وداع است امیدواریم که ادعیه‌ای که این ماه داشتید و اعتکاف‌هایی که در این ماه پربرکت صورت گرفت مورد قبول ذات اقدس الهی باشد و زمینه‌ای باشد برای ادراک فضایل ماه پربرکت شعبان که در پیش داریم و این دو ماه که یکی ماه ولایت و دیگری ماه رسالت است زمینه توفیقی را فراهم کند که به برکات شهرالله یعنی ماه مبارک رمضان ان‌شاءالله نائل بشویم!
ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ شنبه 96 اردیبهشت 9 توسط منبر مکتوب

 

بررسی مالکیت فلسطین در تورات/ 6

بخت النصر، تأدیب خداوند بر سر یهود

مناجات دانیال نبی: تمامیِ‌ بنی‌اسرائیل‌ از شریعت‌ تو تجاوز نموده‌ و به‌ آواز تو گوش‌ نگرفته‌اند. بنابراین‌ لعنت‌ و سوگندی‌ که‌ در تورات‌ موسی‌ بنده خدا مکتوب‌ است‌ بر ما مستولی گردیده‌ چونکه‌ به‌ او گناه‌ ورزیده‌ایم‌. و او بلای‌ عظیمی‌ بر ما وارد آورده‌ است‌. زیرا که‌ زیرِ تمامی‌ِ آسمان‌ حادثه‌ای‌ واقع‌ نشده‌ مثل‌ آنکه‌ بر اورشلیم‌ واقع‌ شده‌ است‌. تمامیِ‌ این‌ بلا بر وفق‌ آنچه‌ در تورات‌ موسی‌ مکتوب ‌است‌ بر ما وارد شده‌ است‌.

صهیونیست‌ها با استناد به تورات، مدعی مالکیت فلسطین هستند. مطالعه تورات نشان می‌دهد که خداوند زمین فلسطین را به ابراهیم علیه السلام عطا فرمود و به او تأکید کرد که نسل او باید موحد باشند وگرنه خداوند آنها را از این زمین اخراج خواهد فرمود. این شرط به وسیل? حضرت موسی علیه السلام نیز مؤکد شد و خدای حکیم در این خصوص از یهود پیمان محکمی گرفت. اما این شرط رعایت نشد و خداوند دو نوبت بنی‌اسرائیل را از فلسطین تبعید فرمود و در نوبت سوم آنها را برای همیشه نفی بلد کرد. بنی‌اسرائیل نخستین مرتبه در زمان یوسف علیه السلام به مصر تبعید شدند و تا چهار نسل در آنجا ماندند تا وقتی که خداوند به واسط? حضرت موسی علیه السلام آنها را به فلسطین باز آورد. نوبت دومِ تبعید یهود، در سال 586 قبل از میلاد به بابل بود البته بعد از آنکه بخت النصر اورشلیم را فتح کرد و معبد سلیمان را تخریب نمود. و نهایتاً در سال هفتاد میلادی، چهل سال بعد از آنکه حضرت عیسی علیه السلام با یهودیان اتمام حجّت کرد، بلای بزرگ خداوند به توسط رومیان و سردار آنها تیتوس بر این قوم نازل گشت و یهودیان برای ابد از فلسطین اخراج شدند. خداوند در قرآن یهودیان را مخاطب ساخته حکم می‌فرماید که تنها راه بازگشت یهود به فلسطین آن است که توبه کنند و از راه پدران خود بازگشت نمایند. این موضوع از آی? هشتم سوره إسراء استنباط می‌شود (عَسىَ‏ رَبُّکُم‏ أَن یَرْحَمَکُم وَ إنْ عُدتُم عُدْنَا).

یهودیان بهتر از هر کس دیگر، به این حقایق واقفند و برای همین است که تا هجده قرن بعد از اخراجشان از فلسطین برای بازگشت به آن زمین مقدس اقدامی نکردند. اما بدعت گذاران یهود در اواخر قرن 19 مدعی مالکیت فلسطین بر اساس تورات شدند. این سلسله مقالات، سعی دارد با زبانی ساده این ادعای صهیونیست‌ها را بررسی کند.


ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ شنبه 93 مهر 19 توسط منبر مکتوب

بررسی مالکیت فلسطین در تورات/5

چگونه یهودیان تابوت عهد را از دست دادند؟

و خداوند می‌گوید که بار دیگر تابوت عهد یَهُوه را ذکر نخواهند کرد و آن را زیارت نخواهند نمود و بار دیگر ساخته نخواهد شد.

صهیونیست‌ها با استناد به تورات، مدعی مالکیت فلسطین هستند. مطالعه تورات نشان می‌دهد که خداوند زمین فلسطین را به ابراهیم علیه اسلام عطا فرمود و به او تأکید کرد که نسل او باید موحد باشند وگرنه خداوند آنها را از این زمین اخراج خواهد فرمود. این شرط به وسیل? حضرت موسی علیه اسلام نیز مؤکد شد و خدای حکیم در این خصوص از یهود پیمان محکمی گرفت.
ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ سه شنبه 93 شهریور 18 توسط

بررسی مالکیت فلسطین در تورات/4

چگونه یهودیان بت‌پرست شدند

کاهنان یهود در توراتی که نزدشان به امانت بود خیانت می‌کردند. اولاً بسیاری‌ از مواعظ‌ و حکمت‌ها و ذکر معاد و قیامت را از آن حذف‌ نمودند و ثانیاً برخی‌ جعلیات‌ بر آن‌ افزودند و به‌ خداوند نسبت‌ دادند. علاوه‌ بر اینها افراد دیگری‌ هم‌ ظاهر شده‌ به‌ دروغ‌ خود را نبی‌ خداوند می‌خواندند و باعث‌ ضلالت مضاعف‌ قوم‌ می‌گشتند.

صهیونیست‌ها با استناد به تورات، مدعی مالکیت فلسطین هستند. مطالعه تورات نشان می‌دهد که خداوند زمین فلسطین را به ابراهیم علیه السلام عطا فرمود و به او تأکید کرد که نسل او باید موحد باشند وگرنه خداوند آنها را از این زمین اخراج خواهد فرمود. این شرط به وسیل? حضرت موسی علیه السلام نیز مؤکد شد و خدای حکیم در این خصوص از یهود پیمان محکمی گرفت. اما این شرط رعایت نشد و خداوند دو نوبت بنی‌اسرائیل را از فلسطین تبعید فرمود و در نوبت سوم آنها را برای همیشه نفی بلد کرد.


ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ دوشنبه 93 شهریور 10 توسط

حضرت داوودعلیه السلام همچنین مطابق مزمور 106 ضمن آنکه تاریخ یهود را مرور می‌کند به موعظ? آنها می‌پردازد:

گوساله‌ای در حوریب ساختند و بتی ریخته شده را پرستش نمودند. و جلال خود را تبدیل نمودند به مثال گاوی که علف می‌خورد. و خدای نجات دهنده خود را فراموش کردند که کارهای عظیم در مصر کرده بود، و اعمال عجیبه را در زمین حام [پسر دومین حضرت نوح] و کارهای ترسناک را در بحر قلزم. آنگاه گفت که ایشان را هلاک بکند، اگر برگزیده او موسی در شکاف به حضور وی نمی‌ایستاد، تا غضب او را از هلاکتِ ایشان برگرداند. و زمین مرغوب را خوار شمردند و به کلام وی ایمان نیاوردند. و در خیمه‌های خود همهمه کردند و قول خداوند را استماع ننمودند. لهذا دست خود را برایشان برافراشت، که ایشان را در صحرا از پا درآوَرَد. و ذریّت ایشان را در میان امّت‌ها بیندازد و ایشان را در زمین‌ها پراکنده کند. پس به [بت] بعل فغور پیوستند و قربانی‌های مردگان را خوردند. و به کارهای خود خشم او را به هیجان آوردند و وبا بر ایشان سخت آمد. آنگاه فینحاس بر پا ایستاده، داوری نمود و وبا برداشته شد. و این برای او به عدالت محسوب گردید، نسلاً بعد نسل تا ابدالآباد. و او را نزد آب مریبه غضبناک نمودند.


ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ دوشنبه 93 شهریور 10 توسط

بررسی مالکیت فلسطین در تورات/ 3

موسی قبل از ورود به فلسطین از یهودیان عهد گرفت

آن خداوندی که فلسطین را به یهودیان داده است خودش به وضوح شیو? زندگی در آنجا را نیز در تورات به یهود آموخته و در این خصوص با آنها اتمام حجّت کرده است. لهذا اگر آنها به گناهان فوق دست دراز کنند خوداش آنها را در همین دنیا عقوبت خواهد کرد.


ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 93 مرداد 22 توسط

بررسی مالکیت فلسطین در تورات/2

چرا وعد? ارض موعود یک نسل به عقب افتاد

اگرچه‌ خداوند پیروزی‌ قطعی‌ یهود بر قوم عمالیق را وعده‌ کرده‌ بود، اما یهود‌ حاضر نشد‌ زحمت‌ جهاد برای فتح ارض موعود را متحمل شود. آنها تصور می‌کردند که چون خداوند به دخول ایشان به سرزمین مقدس وعده داده پس حتماً مجبور خواهد شد حتی بدون زحمت یهود، زمین مقدس را مفتوح کند تا خلف وعده نکرده باشد!


ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ دوشنبه 93 مرداد 20 توسط

 بررسی مالکیت فلسطین در تورات/ 1

خداوند فلسطین را به ابراهیم و نسل موحّد او عطا کرد

حضرت ابراهیم علیه السلام در عراق به دنیا آمد. او در جوانی بت‌های‌ قومش‌ را شکست‌؛ آنها خواستند وی را بسوزانند ولی خداوند آن حضرت را از آتش نجات داد. ابراهیم علیه السلام چون نمی‌توانست در سرزمین پدری بماند به دستور خداوند به زمینی که بعدها "فلسطین" نامیده شد هجرت کرد.


ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ یکشنبه 93 مرداد 19 توسط

حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری

سوار ماشینی شدم راننده برگشت گفت حاج آقا انشا الله انشا الله امریکا می خواهد بیاید،گفتم:امریکا بیاد برای شما تخم دو زرده می خواهد بکند گفت ما را که از دست شما خلاص می کند.گفتم ما چکارت کردیم بنده خدا  ده دقیقه ای با هم صحبت کردیم ،گفت نه این طوری ها هم نیست ،گفتم ما نمی گوییم امریکا خوب است یا بد شما برو تاریخ شست ساله کارهایش را بخوان ،با چه ظاهری آمد ه وبا چه باطنی هست بعد گفت:نه حاج آقا اگر جنگی شود ما هم هستیم در عرض نیم ساعت از آن لشگر به این لشگر آمد.


ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ سه شنبه 92 بهمن 15 توسط

 حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری

اگر تک تک شما فیلمی را نگاه کنید قطعا این فیلم را برای چندین نفر تعریف می کنید .چرا وقتی پای منبری می نشینیم برای کسی تعریف نمی کنیم بیاییم برای نشر امام حسین یک قدم برداریم در جلسه ای که می رویم یادداشت برداری کنیم تا از روی یادداشت های خود برای دیگران تعریف کنیم ،نامه رسان امام حسین باشیم ،مبلغ فرهنگ امام حسین(علیه السلام) باشیم. انشاالله همه توفیق داشته باشیم در معارف اهل بیت نقشی داشته باشم.البته مزد هم دارد ،یک روز امیرالمومنین علی(علیه السلام) می خواستند به یمن بروند پیامبر( ص)فرمودند:اگر موفق شوی یک نفر را هدایت کنی از یک منظومه شمسی ارزشش بالاتر است.


ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ سه شنبه 92 بهمن 15 توسط
مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
By Ashoora.ir & Blog Skin