سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منبر مکتوب

دعای مشترک شیعه و سنی در نماز

شیعه و سنی به عنوان برادرانی که از دین، قرآن و فرمایشات محمد مصطفی صلی‌الله علیه و آله و سلّم پیروی می‌کنند؛ هردو هدفی مشترک را در نمازشان پی می‌گیرند اما راه رسیدن به خدا راهزنی دارد که باید مراقب او بود.

 
ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ یکشنبه 93 تیر 29 توسط

آداب و اعمال نوروز؛

از توصیه‌های آیات بهجت و جوادی آملی تا نمازی که شما را 50 سال جلو می‌اندازد

و اگر بخواهیم عید نوروز براى ما یک عید واقعى باشد باید به ارزشهاى اسلامى این عید که در سایه تعالیم اسلامى رنگ دینى پیدا کرده توجه نموده و از ضد ارزشهاى عید دورى نماییم .

از توصیه‌های آیات بهجت و جوادی آملی تا نمازی که شما را 50 سال جلو می‌اندازد

به ، عید نوروز که با تحویل سال و چرخیدن یک دور کامل زمین به گرد خورشید شروع می‌شود، از جمله اعیادی است که تاریخ پیدایش آن قبل از اسلام است. این عید با آمدن اسلام و زدودن خرافات از چهر? آن مورد موافقت و تأیید اسلام قرار گرفت.

نوروز روز نو، روز تازه و روز جدیدى است اول فروردین، روز نو سال جدید آغاز مى گردد و کهنگى سال قبل که با سرما، خستگى و تکرار کارها و روزها همراه بوده، با نوروز به روز نو و سال جدید که طراوت طبیعت آن را ترو تازه ساخته تبدیل مى گردد. این روز براى بسیارى از ملتها روز عید محسوب مى شود. عید به معنى بازگشت است که از ریشه «عود» گرفته شده است. 

به گفته راغب اصفهانى [1] عید به معناى بازگشت به وضعیت مطلوب گذشته است و به روزهاى سرور و شادى نیز گفته مى شود. عید یکى از بزرگترین و مهیج ترین مظاهر حیات اجتماعى یک ملت است. با ما باشید تا پیرامون عید بیشتر بدانید. 

اعیاد چهار نوع است 
ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ جمعه 93 فروردین 1 توسط

سخنرانی حجت الاسلام سید احمد دارستانی

یکی از اعمالی که در دین ما ست و قریب هزار سال و اندی شیعه را در فراز و نشیب خودش و در گردنه های صعب العبور کمک کرده و نجات داده، زیارت است. اینکه انسان اراده کند به دیدار محبوب خود برود را زیارت می گوییم. زیارت یعنی خلوت دل، با دلبر خویش. انسانی که حرکت می کند که به دیدار محبوب برود، باید به این باور برسد که هر بار که به زیارت می رود دعوت می شود؛ زیارت یک دعوت از طرف صاحب حرم است، امام هشتم علیه السلام می فرمایید: الامام اب الشفیق. امام، پدر دلسوز است. حق هم این است که پدر دلتنگ بشود. هر گاه دلت هوای زیارت کرد، بدان صاحب حرم دلتنگ تو شده که دلت آشوب می شود؛ یعنی هر وقت در دلت خواهش زیارت آمد بدان قبل از اینکه تو بخواهی، صاحب حرم خواسته است. تا او دلتنگ نشود قدم از قدم نمی توانیم برداریم؛ تا او دلتنگ نشود حرکتی انجام نمی شود. تا او نخواهد این پا به سمت او روانه نخواهد شد.


ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ شنبه 92 اسفند 24 توسط

دعای کمیل با ترجمه

دعای توسل

دعای عرفه

زیارت عاشورا

زیارت امین الله

دعای سمات

برای مشاهده متون عربی فونت کربلا را نصب کنید






نوشته شده در تاریخ جمعه 92 دی 6 توسط منبر مکتوب
مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
By Ashoora.ir & Blog Skin