سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منبر مکتوب

 

وَ مَا کُنَّا مُعَذِّبِینَ حَتىَ‏ نَبْعَثَ رَسُولًا * وَ إِذَا أَرَدْنَا أَن نهُّْلِکَ قَرْیَةً أَمَرْنَا مُترَْفِیهَا فَفَسَقُواْ فِیهَا فَحَقَّ عَلَیهَْا الْقَوْلُ فَدَمَّرْنَاهَا تَدْمِیرًا (15- 16/ اسراء)

... و ما تا هنگامی که برای جامعه ای رسولی نفرستیم، آنان را عذاب نمی کنیم. * و هرگاه که بخواهیم جامعه ای را نابود کنیم، به مترفان آنان وسعت می دهیم، تا در آنجا فساد کنند. به این ترتیب مستحق عذاب می شوند، و ما عذابی ویرانگر را بر آنها فرود می آوریم.


مترفین: ثروتمندانی هستندکه با ثروتشان جامعه ر ابه تباهی می کشانند، ایشان با ثروتشان مواد آرایشی و ساپورت ، جورابهای نازک و لباس های زننده زنانه و مردانه وارد کشور می کنند.

مترفین: اغذیه خارجی بدون آرم حلال از کشور های نامسلمان وارد می کنند، چیپس و آدامس و خوراکی های در ظاهر شیک و خوشمزه اما حرام

مترفان: روستاییانی که با فاضلاب محصولات کشاورزی را آبیاری می کند و سم مکانیزه می کنند( عوض اینکه به اندازه لازم سم به کشتزار دهند ، سم را به داخل چاه آب می یریزند)  محیط زیست آلوده می کنند.

مترفین: سگ های تزیینی گران قیمت و قلاده و خوراک سگ و میمون ، ایگوانا و ... می فروشند.

مترفین غذای های صنعتی مخرب برای انسان تولید می کنند، مثل روغن پالم دار ، اغذیه نا سالم با مواد نگهدارنده ،مثل؛ سوسیس و کالباس ، سس های لذیذ با اسیدهای مضر ، نان با جوش شیرین ، چای ، نسکافه ، داروی های بدن سازی ، چربی سوز و چاق کننده و ...

مترفین: مهندسینی که فقط طراحی به سبک غربی را می دانند و کاری با اشراف به خانه همسایه و قبله و حق ناس و نماز خانه مسجد و مدرسه ندارند.

مترفین: پزشکانی که با اخذ زیر میزی حرام هستند و برخی که برای پول حتی بخیه صورت دختر طفل معصوم را میکشند که نکند کارانه اش کم شود و به تعطیلاتش سفر اروپایش نرسد.

مترفین: ماشین های گران قیمتی است، که گل فروش سر چهار راه حاضر برای یک دور زدن با آن بعضا راضی به خدشه دار نمودن حیثیت خود می‌شود.

مترفین: یعنی میز  و اشیاء گران قیمت مدیران و مسئولان.

مترفین: خودرو سازان بی خدایی هستند که در  کارخانه های ماشین جان انسان بی ارزش تر از بالا بردن کیفیت خودرو هاست.

مترفان: کارخانه جاتی هستند که حاضرندطبیعت ضرر کند، صدمه به طبیعت و مردم برسد، اما کارخانه اش و میزان درآمدش آسیب نبیند.

مترفین: فیلمسازان و تهیه کنندگانی که برای کسب درآمد بیشترحاضر به ترویج سکس و بی بند و باری می شوند.

مترفین: تاجران و سازندگان سیگار و مواد مخدر هستند.

مترفین: زمین خواران اراضی ملی و جنگلی هستند.

مترفین: اختلاس گران بیت مالند،

مترفین:  تولید کنندگان کالاهای بی کیفیت هستند.

مترفین: زر اندوزانی هستند که زر گداخته به پهلویشان میزند .

مترفین: مورد غضب خداوند متعال و اهل دورخ در قرآن کریم معرفی شدند






نوشته شده در تاریخ جمعه 94 اسفند 14 توسط منبر مکتوب
مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
By Ashoora.ir & Blog Skin