سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منبر مکتوب

حجت الاسلام قرائتی

- اولین عزت این است که انسان دستش در دست خدا باشد. اگر عزت می خواهید بنده خدا باشید. بنده دیگران خسارت است.

-در طول تاریخ 17 بار قبر شریف اباعبدالله را به آب بسته اند که محو شود. دست و پای زوار را بریده اند. اما الان هیچ شخصیتی در عالم مانند اباعبدلله زوار عاشق ندارد. معاویه می خواست اسلام را دفن کند. امروز قبرش را به زور هم نمی توان پیدا کرد.

- شما حق ندارید گناهی که کردید را بازگو کنید. بازگو کردن گناه مهتر از خود گناه است. براساس قرآن دوست داشتن اشاعه گناه هم گناه است. چرا دست گلی که داده اید را بازگو می کنید.

- انسان حق ندارد ضعف خود را بازگو کنید. چرا خود را ذلیل می کنید. پدر و مادر حق ندارد فرزند خود را تحقیر کند بگوید خاک بر سرت. حق ندارید نه خود را ذلیل کنید نه دیگران.

 - در جنگ صفین کسی از لشگر امیرالمؤمنین علی علیه السلام به لشگر معاویه فحاشی کرد. امیر المؤمنین فرمود چرا فحش دادی؟ گفت لشگر معاویه است آمده اند برای کشتن شما. ایشان فرمود برای مقاتله آمده اند می جنگیم. حق نداری فحاشی کنی.

- قرآن می فرماید به بت برست فحش ندهید. آن وقت شما به بچه ات فحش می دهی!؟ من در کاشان بچه بودم رفتم صف اول نماز ایستادم. یک پیرمرد آمد گفت بچه صف اول نمی ایستد. دست مرا گرفت مثل گربه پرتم کرد عقب. الان 65 سال از آن روز می گذرد هنوز چهره آن پیرمرد را فراموش نکرده ام.

-همه دوستی ها تبدیل به فحش می شود مگر اینکه برای خدا باشد. اگر کسی اهل نماز نیست با او رفیق نشو. کسی که برای خدای خودش ارزشی قائل نمی شود برای تو هم تره خرد نمی کند. کسی که زحمات پدر و مادرش را نادیده می گیرد تو را هم کنار می گذارد. علامت رفیق خوب چیست؟ نماز می خواند یا نه؟ به پدر و مادرش احترام می گذارد یا نه؟ رفیق های قبلی اش را نگه داشته یا نه.

- مملکت ما عیب هایی دارد. عزل بی جا. نسب بیجا. رشوه. توجبه نکنید عیب های مملکت را. توجیه حماقت است. انسان باید احمق باشد که بگوید همه چیز و همه کس و همه کار ها خوبند. خوب های ما بعضی هایشان عیب دارند. حالا ما باید چه کنیم. توجیه حماقت است ولی تضعیف خیانت است. می دانید چقدر خون شهدا پای این انقلاب رفته است. تکمیل رسالت است.






نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 93 آبان 14 توسط منبر مکتوب
مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
By Ashoora.ir & Blog Skin