سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منبر مکتوب

 سخنرانی دهه اول  حجت الاسلام و المسلمین افلاکیان حسینیه قمر بنی هاشم لالجین محرم 1436

موضوع:چگونه خود را به امام حسین علیه السلام نزدیک کنیم(امام حسین-علیه السلام-در آیینه زیارات)

در زیارت وارث می فرمایید:اشهد انک کنت نورا فی الاصلاب الشامخه و الارحام المطهره لم تنجسک الجاهلیه بانجاسها و لم تلبسک من مدلهمات ثیابها

ببیان چند مقدمه در اینجا ضروری است:

1)خداوند نور مطلق است :الله نور اسماوات و الارض:خداوند نور آسمان ها و زمین است.

2) تمام زمین مملو از نور پروردگار است :واشرقت الارض بنور ربها : و نورانی شدن زمین به نور رب است.

3)قرآن کریم هم نوراست :یا ایها الناس قد جاءکم برهان من ربکم و انزلنا الیکم نورا مبینا؛ و نازل کردیم بر شما نور(قرآن کریم)آشکار را .

خداوند نور است زمین پر از نور خداست قرآن هم نور است بنابر فرمایش حضرات معصومین امام حسین علیه السلام نیز نور است ،که دلهای محبین و عاشقان خود را مملو از نوز محبت خود می کند.

کسی که به عطاری برود،هر چند عطر نخرد،بوی عطر می گیرد

به تضمین سعدی ملک الشعرا چنین می گوید:گل اندر زیر چا گسترده پر کرد *مرا با همنشینی مفتخر کرد*چو با گل مدتی عمرم گذر کرد *کمال همنشین بر من اثر کرد*و گرنه من همان خاکم که هستم.

بعد از بیان مقدمات شایسته است به بیان بهتر ان الحسین مصباح الهدی :حسین علیه السلام مصباح و چراغ هدایت است پرداخت

چرا حسین علیه السلام نور است چون پدرش دامن آلوده نکرده(من اصلاب الشامخه است )مردانی اللهی که دامن آلوده نکرده اند و ارحام المطهره زنان پاکدامنی که نتیجه پاکیزگی آنها تولید نور وجود امام حسین علیه السلام است.پدرانی که در عصر جاهلیت با فراهم بودن مجموعه گناهان همه وسایل گناه آماده است که نور خدا را از انسان بگیرد و در این شرایط سخت پدران و مادرانی که دامن آلوده نکردند تا حسین علیه السلام آن امام اللهی ،انسان را به سوی سعادت رهنمود شود.

در عصر جاهلیت مدرن همه دشمنان خودشان را به آب و آتش می زنند تا نور حسین علیه السلام را از ما بگیرند .دختران ما را آلوده کنند که اگر زن آلوده شد نسلی به ناپاکی او،نور هدایت حسینی ااز آنها زائل می شود.

دشمن برای گمراهی همه جانبه وارد عمل شده همچنان که اندلس آن کشور بزرگ اسلامی را با آلودگی اسباب بی ایمانی جوانان آن را فراهم کرد.

در شبکه ترویج ضد دین گمراه ساز مسیحیت کشیشی می گفت ما برای گرفتن نور هدایت از مسلمانان برنامه ریزی می کنیم تا آنان دست از ایمان بردارند.

امیرالمومنین می فرمایید:همچنان که باد از کنار شی متعفن بگذرد بوی تعفن می گیرد،همنشینی با بدان نیز انسان را متعفن می سازد.

مرحوم علامه جعفری:فیلسوف آلمانی از او سوال کرد چرا اینقدر در بحث ازدواج حساس هستید که زن و مرد باید ویژگی های خاصی داشته باشند ،ایشان می فرماید:چون حاصل ازدواج تولید نسل است.

برادر مسلمانم تو یک نفر نیستی یک نسلی:اگر قدمی جهت نورانی شدن یک نفر برداری یک نسل را نورانی کرده ای و اگر یک قدم منحرف شوی یک نسل را به سختی افکنده ای،همچنان که ما که حسینی هستیم ،پدران و مادران ما در نورانیت وجودی ما جهت شرکت در این سهیم هستند

روش دشمن برای مبارزه با نور اباعبدالله علیه السلام به فرمایش قرآن :یریدون لیطئفوا نورالله بافواههم والله متم نوره؛آنها می خواهند با گفتار نور امام حسین را خاموش کنند که نمی توانند.

حسین نور خداست که یادش سبب نورانی شدن دل می شود

 






نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 93 آبان 7 توسط منبر مکتوب
مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
By Ashoora.ir & Blog Skin