سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منبر مکتوب

 ایت الله مجتهد تهرانی

    حدیث از نهج  البلاغه بگویم که این حدیثها روحتان تازه می کند حدیث داردهمان طور که بدمان  خسته میشه روحمان خسته می شه خستگی روحتان با شنیدن  احادیث ما  بر طرف کنید ر وایت است حدیثی در اصول کافی است ( ربه انفسکم به بدیع الحکمه فانها تکل  کماتکل  ابدان) روحتان به شنیدن احادیث ما از  خستگی بیرون اورید چرا ؟ زیرا همان طور بدتان خسته می شه   روحتان کسل میشه اماانهای که احادیث نمی شنوند خسته اند وخیال می کنند  بدن شان خسته است اما روحشان خسته است متوجه نیستند .

اما حدیثی که می خوام بخونم به شر ط یک صلواتی است.

این حدیث گوش دهید مولا علی علیه اسلام به کمیل فرمودند کمیل (هلک خزان  اموال  ) یعنی انهای که مال خزینه کردن مردن خیلی پولها رو جمع کردن همه مردن  ورثه خبر  ندارن پول توبانک به نفع دولت ( وهم احیاهم وعلما باقون ما بقی دم   )   علما باقی اند زنده اند شیخ صدوق زنده است  بیشتر از 1000 سال گذشته مرحوم مجلسی زنده است اقاشیخ عباس قمی زنده است  صاحب کتاب مفاتیح  زیرا از کتاب دعاش می خونید ثواب به اشیخ می نویسندطلبه از کتابش استفاده می کند سفینه البهار خلاصه کتاب   جلد 110 کتاب بهار در 2 جلد اورده است فهرست بهار به ترتیب تحجی است حدیث درباره زهد به باب ز مراجعه باید بکنیم قصه دارد اقای حاج مححقق خراسانی گفت ما همسایه اقا شیخ بودیم درمشهد شنیده بودم کتاب نوشته  اما گفتم کجا بانی پیدا بشه احتمال نمی دادم چاپ بشه گفتم برم کتاب استنساخ کنم در قدیم طلب ها  کتاب می نوشتند .کتب خطی داریم مثل اصول کافی 300سال پیش نوشتند پول نداشتند می نوشتند   . بهار علامه مجلسی  18و21 در یک جلد است سنگن ترین کتاب مدرسه اور است. کتاب گرفتم تا اخر تا تمت نوشتم وقتی که تا تمت نوشتم بانی پیدا شد کتاب چاپ شد الان چندتا چاپ شده تمام بهار در ان چاپشده است هم فهرستاست   هم فهرست قدیم است 25 جلدی معرفی می کند .احادیث در کدام جلد 250است اقا  فهرست جدید نوشته مطابق110 جلدی از سفینه ببینید احادیث راجع علم کدام جلد بهاراست در کتاب اشیخ  یکی دو نمونه می گوید کلید می دهد بهار نگاه ککنند از بهار   انهای که فهرست110 جلد است اخر است وانهای که در ایران چاپ شده فهرست وسط5354555. انهای که در بیروت و لبنان در اخر چاپ شده است بعضی کتاب ها نوشته این حدیث در جلد چندم پیدا نمی کنید به علت اینکه فهرست متفاوت است 3 جلد پایین بالا کنید پیدا می شود بحث این است که علما زنده است.  کنار حرم کر بلا ایستادن  اشیخ عباس اقا سییویه    گفتند: چرا حاج اقا  حرم مشرف نمی شویدگفتند: حرم شلوغ است ضعیفم است فشار می اید نمی تونم متعسر شده بود شخص او را دلداری دادند کفت  حاج اقا ناراحت نشویداگه نمی تونید برید همه زیر بغلشان اشیخ عباس دارن یعنی وقتی مفاتیح می خونند ثوابش به شما میرود چقدر خوبه ادم عالم بشه ! حالا که اشیخ مرده نامه عملش باز است 3 طایفه است که وقتی می میرند  نامه عملشان باز است  این حدیث گوش بدهید خیلی وقتی که می میرند نامه عملشان بسته می شد .(اذ  ما تمنع علمه الا ان ثلاث )

اول عالمی که از علمش بهره ببرند از کتاب علامه و...استفاده می کنید .در نامه عمل مولف کتاب می نویسند  مادر من 20 سی سال پیش یکی از زن فامیل خواب دیده بود ن بعد از  مردن پرسیدند چه طور حالت؟ گفته بود  یه باغی به من دادن نصفش فلانی برام خریده ما فهمیدم ما که طلبه ایم اخوندی می کنیم برای پدر ومادر نامه اعمالشان  می نویسند  مادر من خیلی زحمت کشید برای طلبگی من یه شب دیدم ساعت 9یا  10 شب صدای پا می اید در حجره بازکردم 2 تا حجر بیشتر نبود 1.ونبم در 2 بود  مادر م برام غذا اورده غذاا برای خودشان پخته دلش نیامده بخوره اورده منم بخورم از خیابان مولوی تا لور زاده پیاده امده بود مادر عاشق اولادش است به قول بعضی ها عاشق بی عار است .  حتی اگه فرزنش بد باشد  .قدر پدر ومادر بدانید.

      نامه عمل بسته می شه الا 1- عالم که از عملش نفع ببرد

-2 اولاد صالح   کار می کند از ثلث پدرش مسجد می سازه  حضرت مسیح روایت دیدم که ازقبری عبور می کرد دید قبری را عذاب می کنند سال بعد که رد شد دید عذاب از قبر برداشته شد خدایا پارسال صاحبش غذاب می دادن  خطاب رسید بجه ای داشت در مکتب خانه استاد به او گفت  بگو بسم الله الرحمن الرحیم ثواب رسید به پدرش.

 3- صدقه جاریه انهای که بیمارستان می سازند مدرسه می  سازندمسجد می سازند تازمانی نماز در ان مسجد می خوانند ثوابش به کسانی در ساخت بناش کمک کردن ثواب میرسد قدیم ابانار  می ساختند مردم اب می اورند ابانبار سید اسماعیل .کسی که هیچ صدقه یجاریه نداده  نه مسجدی ساخته نه قالی داده است عالم نبوده اولاد صالح نبوده اولادش هرویینی بوده لات بوده منافق بوده این ول معطل است بعد ازمردن نامه عملش بسته است  ولی برای 3 طایفه می نویسند دعا کنبد جز 3 طایفه باشید  یا هر سه یا یکی  خدایا توفیق این حدیث به ما مرحمت بگردان .







نوشته شده در تاریخ سه شنبه 92 اسفند 13 توسط
مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
By Ashoora.ir & Blog Skin