سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منبر مکتوب

ایت الله مجتهد تهرانی

 حدیثی است از امام ششم(علیه السلام)خطاب به فرزندش(البته امامان نیاز به سفارش ندارند این مطالب برای آگاهی ما است):دنیا زندان مومن است و بوستان کافر.وقتی می بینیم گناهی انجام می شود و نمی شود تذکر داد این زندان مومن است .امام فرمودند یا علی:خداوند به دنیا فرموده :ای دنیا هر کس در خدمت خدا ست و اطا عت و بندگی می کند،ای دنیا تو در خدمت او باش

کسانی که با تقوا هستند کارهایشان جور می شود خیلی در سختی و فشار نیستند .آنهایی که به فکر دنیا هستندخدا به دنیا فرموده است:آنها را در منگه بگذار.یا دارای عروس بد ،یا داماد بد ،بچه بد ویا همسایه بد می شود ،همه اش در ناراحتی و سختی هستند.خدا وحی کرده به دنیا هر که در خدمت توست دنبال پول است در خیا بان راه می رود بدون اینکه توجه به وقت نماز داشته باشد این فرد را داخل منگه بگذار.طرف در ماشین می رود یک مرتبه تصادف می کند و گرفتار می شود.کسانی که در خدمت خداوند هستند دنیا، هم در خدمتاو باش و کارش را ردیف کن.

طرف نماز اول وقت خوان است نمازش را خوانده سوار تاکسی می شود پولش در تاکسی جا می ماند،چون در خدمت خداوند بوده خداوند به دل راننده می ا ندازد که برود پول را به صاحبش می رساند.

بعد می فرمایند:یا علی دنیا پیش خدا به اندازه ی بال پشه ای پیش خداوند ارزش ندارد اگر ارزش داشت ،یک کافر ذره ای آب نمی خورد اما حالا می بینیم چه زندگی هایی دارند.

در ادامه می فرماید یا علی:احدی از اولین و آخرین نیست که در آخرت می گوید:کاشکی خدا در دنیا به ما ثروت نمی داد مگر یک نان خالی به معطلی که دارد.می گویند حضرت سلیمان پانصد سال دیر تر از ائمه دیگر به پشت می رو.د.

ثروت هم خطراتی دارد ثروتمندان زیادی هستند که گرفتاری های زیادی دارند ولی وصلش می کنند به انقلاب و بد و بی راه می گویند نمی دانند که مشکل از خودشان است.در خدمت دنیا هستند، و از خدا دورند دنیا هم گرفتارشان کرده است.

 






نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 92 بهمن 23 توسط
مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
By Ashoora.ir & Blog Skin