سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منبر مکتوب

تیترخبری که اشکها را برگونه ها جاری کرد

امام آمد، تیتری ساده ولی خبری مهم برای دل بیدارملت ایران اسلامی که چشمهای بسیاری را تر کرد و قطره های اشک را بر روی گونه ها غلتاند.

ایام الله دهه فجر، یادآور خاطرات پرشور و صحنه های فراموش ناشدنی است، و در این میان ورود حضرت امام به ایران و حضور در بهشت زهرا و سخنرانی تاریخی درکنار تربت شهیدان از فرازهای حساس آن است.

  35سال پیش ، 12بهمن سال 1357هجری شمسی، امام خمینی(ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، پس از 15 سال دوری از وطن در میان استقبال پرشور ملت قدم به خاک میهن اسلامی گذاشتند.

پس از 117 روز توقف امام خمینی (ره) در شهر کوچک نوفل لوشاتو فرانسه بود که امام خمینی (ره) ساعت 3:30 به وقت تهران به سوی وطن حرکت کردند.

با آنکه پخش مستقیم تلویزیونی مراسم ورود امام به میهن میلیون ها ایرانی را در خانه هایشان پای تلویزیون نشانده بود ، در تهران سیل جمعیت برای دیدار رو در رو با امام خمینی(ره) خود را به مسیر های تعیین شده و خیابان هایی که از فرودگاه تا بهشت زهرا به عنوان معبر امام انتخاب شده بود ،رسانده و امواج انسانی در خیابان ها موج می زد و طول جمعیت استقبال کننده از رهبر انقلاب به 32 کیلومتر می رسید.

در هواپیمای حامل بنیان گذار جمهوری اسلامی 200 نفر امام را همراهی می کردند که 50 تن از آنان همراهان و هواداران و نزدیکان امام خمینی(ره) و 150نفر دیگر از خبرنگاران از سراسر جهان بودند.

رأس ساعت نه و سی و هفت دقیقه و سی ثانیه امام در میان حلقه گروه منتخب استقبال کنندگان، از پله های هواپیما فرود آمدند.

خودروی حامل امام خمینی(ره) و افراد اسکورت با سرعتی متعادل به سوی میدان آزادی به راه افتاد تا از آنجا راهی دانشگاه تهران شود و سپس راه را در مسیر خیابان آزادی تا بهشت زهرا ادامه دهد.

امام خمینی (ره) در این روز تاریخی ابتدا در فرودگاه با ایراد بیاناتی از تمامی افرادی که در این مدت در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی نقش داشتند ،تشکر کردند.

ایشان سپس با حضور در کنار مزار شهدای انقلاب اسلامی در باره موضوع های مهمی از جمله غیر قانونی بودن مجلس و دولت منصوب شاه و مفاسد رژیم گذشته ایراد سخن کردند.

ایشان همچنین در این روز با صدور پیامی راهگشا از افسران، در جه داران و سربازان ارتش خواستند با دولت غاصب بختیار همکاری نکنند.

ورود امام خمینی(ره) به وطن در آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی پایه های متزلزل نظامی 2500ساله در ایران اسلامی برای همیشه در هم شکست و فصل تازه و حیات بخشی در تاریخ این مرزو بوم گشوده شد که با تار و پود حیات و عزت و سربلندی مردمی بزرگ درآمیخته است .

یوم الله 12بهمن گرامی باد.

 

 

 

 






نوشته شده در تاریخ شنبه 92 بهمن 12 توسط
مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
By Ashoora.ir & Blog Skin