سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منبر مکتوب


حجت الاسلام سید احمد دارستانی

با چند نکته در باب عظمت و جایگاه مقدس پدر و مادر صحبت را آغاز می کنم.

اگر دقت کرده باشید و سری به قبرستان ها زده باشید می بینید اکثر آدمهایی که خاک می کنند جوان هستند. اگر سری به زندان ها بزنید، می بینید زندان ها پر از جوان هست. اگر سری به بیمارستانها بزنید، می بینید بیمارستانها پر از جوان هستند. یک سؤال به ذهن می آید؛ نسل جوان ما گرفتاریشان کجا ست؟ چرا دیگر کسی به کسی رحم نمی کند؟ همه اینها به خاطر شکستن جایگاه پدر و مادر است. کاسبی ما ارتباط مستقیم به دعای پدر و مادر دارد؛ سلامتی ما ارتباط مستقیم به دعای پدر و مادر دارد.

اینکه ره صد ساله را یک شبه برویم و یا ره یکساله را صد ساله بریم به دعا یا آه پدر و مادر بر می گردد. آقا زین العابدین, علی بن الحسین علیه السلام فرمود: همه خیرات و برکات عالم، در دست پدر و مادر است.


ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ شنبه 92 اسفند 24 توسط

حجت الاسلام دهنوی

با هر کسی که از در وارد شد، نمی‌شود ازدواج کرد. زندگی زیر یک سقف، شرایطی می‌طلبد که فقدان هر یک از آنها، عرصه را برای 2 طرف آن‌قدر تنگ می‌کند که بعد از یک مدت سایه همدیگر را با تیر می‌زنند. با آدمی که کمبودهای زیر را دارد ازدواج نکنید تا به اسلحه برای زدن سایه او احتیاج نداشته باشید.

1. کسانی که به بلوغ فکری، عاطفی و اجتماعی نرسیده اند. این نقایص، با کمی دقت در رفتار آن‌ها خیلی بلند داد می‌زنند. به سن توجه نکنید؛ بعضی ‌ها 200 ساله هم که باشند اندازه یک بچه دبستانی هم از زندگی درست دستگیرشان نمی‌شود.
2.  افرادی که اختلالات روانی مانند سوءظن شدید دارند. خودتان هم بعد یک مدت، روانی می‌شوید از بس می‌بینید موبایلتان چک می‌شود، کیفتان زیر و رو می‌شود و خسته می‌شوید از اینکه دائم باید توضیح بدهید در حال توطئه چینی برای دزدیدن سرمایه همسرتان نیستید.
3.  افرادی که فاقد توانایی در برقراری ارتباط اجتماعی هستند. ناسلامتی با مجسمه که نمی‌خواهید ازدواج کنید. 4 تا فامیلتان 2 بار ببینند همسرتان همینطور بر و بر نگاهشان می‌کند و هیچ تلاشی برای صمیمی شدن از خودش نشان نمی‌دهد، سوژه خنده دستشان می‌آید. 
4. کسانی که عقب ماندگی ذهنی دارند. 
ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 92 اسفند 21 توسط منبر مکتوب

حجت الاسلام دهنوی

اولین محله برای گام برداشتن در راه ازدواج درک علت ازدواج است. بعد از فهمیدن علت سفر می توان مسیر و همسفر را انتخاب کرد. در صورتی که ما قصد دریانوردی داشته باشیم به همراه بردن کوله سنگین و تجهیزات متنوع کوهنوردی فقط بارمان را سنگین می کند.

اگر فلسفه ازدواج برای ما مشخص شود، معیارهای ما برای انتخاب همسر همان معیاری می‌شود که ما را به آن مقصود نزدیک می‌کند . قرآن در یک جمله فلسفه ازدواج را تشریح می کند: «لِتَسکُنوا إلَیها». 

ازدواج فقط یک هدف را دنبال می‌کند و آن آرامش و تسکین آدمی است. هر معیاری که آرامش بیشتر شما را تضمین کند، باید بیش‌تر مورد توجه شما قرار گیرد و باید اولویت را به آن معیار بدهید. پس هر معیاری که با آرامش شما در تناقض بود، باید حذف شود.
ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ سه شنبه 92 اسفند 20 توسط منبر مکتوب

 ایت الله مجتهد تهرانی

    حدیث از نهج  البلاغه بگویم که این حدیثها روحتان تازه می کند حدیث داردهمان طور که بدمان  خسته میشه روحمان خسته می شه خستگی روحتان با شنیدن  احادیث ما  بر طرف کنید ر وایت است حدیثی در اصول کافی است ( ربه انفسکم به بدیع الحکمه فانها تکل  کماتکل  ابدان) روحتان به شنیدن احادیث ما از  خستگی بیرون اورید چرا ؟ زیرا همان طور بدتان خسته می شه   روحتان کسل میشه اماانهای که احادیث نمی شنوند خسته اند وخیال می کنند  بدن شان خسته است اما روحشان خسته است متوجه نیستند .
ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ سه شنبه 92 اسفند 13 توسط

 

وقتی صحبت از تربیت فرزند می شود، ذهن ها، مهم ترین نکته را، در نوع رفتار با فرزند می بینند. البته نوع رفتار بسیار مهم می باشد، ولی نکاتی که در صفحات ناخوانده ی برخی کتاب ها دیده می شوند، چیزهای عمیق تر و بیش تر از این را هم در خود دارند .

آنچه باید می شد
وقتی صحبت از تربیت فرزند می شود، ذهن ها، مهم ترین نکته را، در نوع رفتار با فرزند می بینند. البته نوع رفتار بسیار مهم می باشد، ولی نکاتی که در صفحات ناخوانده ی برخی کتاب ها دیده می شوند، چیزهای عمیق تر و بیش تر از این را هم در خود دارند.
 فرآیند تربیت فرزند باید از قبل از تولد آغاز شود، تا بسیاری از شیوه های تربیتی در بعد از تولد جوابگو باشد. در روایات ما بسیار تأکید شده که: «با زنانی از خانواده های صالح ازدواج کنید، که نسب و ریشه دارند زیرا نسب اثر دارد.»(1)
با این پیش فرض که در صالح شدن خود و انتخاب همسر صالح گام برداشته ایم حال نوبت به رعایت دستوراتی در حین انعقاد نطفه و پس از آن (دوران بارداری) از اهل بیت (علیهم السلام) می رسد که در سعادت و شقاوت فرزند بسیار مؤثر است، تا آن جا که در روایت داریم « السعیدُ سعیدٌ فی بطن أُمه و الشقیُ شقیٌ فی بطن أمه»(2) پس یکی از ریشه های مهم سعادت و شقاوت (که از عواقب آن درست ناپذیری یا نادرست پذیری است) از زندگی درون شکم مادر شروع می شود.

تربیت جبری، تربیت اختیاری
ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 92 بهمن 2 توسط منبر مکتوب

 

و قال رسول الله صلّى اللّه علیه و آله:

ثلاثة نساء یرفع اللّه عنهنّ عذاب القبر، و حشرهنّ مع فاطمة علیها السّلام :

امرأة صبرت على عسر زوجها، و امرأة صبرت على سوء خلق زوجها، و امرأة وهبت صداقها.

 خداوند سه زن را از عذاب قبر ایمن دارد و با فاطمه‏ ى زهرا- علیها السّلام- محشور فرماید:

1.  زنى که به هنگام تنگدستى شوهر صبر کند

2.  زنى که با بد اخلاقى شوهر بسازد

3. زنى که مهرش را ببخشد.          [تحریر المواعظ العددیة ، صفحه 244 ]

 






نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 92 بهمن 2 توسط منبر مکتوب

بسمه تعالی

حجت الاسلام دهنوی

 سوال می شود در بین افرادی که احتمال و زمینه وصلت هست غریبه یا اقوام یا آشنایان بهتر است؟ گروهی نزدیکان و قوم و خویش هستند. گروهی دیگر از آشنایان و نزدیکان هستند.مثلا چند سال است که همسایه یا همکار هستند. فامیل از جهتی ترجیح دارد که سال ها ی سال اخلاق و رفتار او را را می بینیم،دختر و پسر می توانند اخلاق و رفتار همدیگر را مقایسه کنند.
ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ جمعه 92 دی 27 توسط

سرکار خانم نیلچی زاده
پاسخ - هرروز در شادی ها و غم ها می توان از اهل بیت گفت. اهل بیت آمده اند که ما از آنها تبعیت کنیم نه اینکه آن ها را تقدیس یا تجلیل کنیم . تقدیس و تجلیل صرف بین ما و آنها فاصله می اندازد ، قرار است که ما ذره ذره ی رفتارهای خود را از آنها یاد بگیریم و خود را در آینه ی تمام نمای وجود آنها ببینیم . به همین دلیل برای بحث اخلاق در خواستگاری به خانه پیامبر می رویم وقتی حضرت فاطمه (س) بعنوان دردانه ی عالم هستی و امانت ویژه ای که خداوند به حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) داده و ایشان می خواهند این امانت را به یک امانت دار بزرگ بسپارند. در بحث اخلاق در خواستگاری من می خواهم الگو ها را از بیت پیامبر(ص) برای دوستان عرض کنم . همه می دانیم که حضرت زهرا بعنوان دختر پیامبر در یک جایگاه ویژه قرار دارند ایشان خواستگاران زیادی دارند و جالب اینجا است که پیامبر همگی را به حضرت اعلام می کنند. اولین اخلاق در خواستگاری برای خانواده دختر این است : لطف کنید به دختر خانم های خود بگویید که خواستگار برای ایشان آمده است . بعضی از مادرها به من اعتراض می کنند و می گویند می ترسیم حواس او پرت شود ، می ترسیم از از درس باز بماند ، می ترسیم فکر و خیال کند.
ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ یکشنبه 92 دی 22 توسط منبر مکتوب

 

در استان ها مرزی، خصوصا جنوبی و غربی کشور، ضریب رشد جمعیتی اهل سنت 4 است و شیعییان 1.7

 با تبلیغات گسترده شبکه های وهابی فارسی زبان به عنوان تنها تریبون وهابیت در ایران به تدریج اهل سنت ایران از جهت فکری دارند  وهابی می شوند، شاید باور نکنید که در سالیانی نه چندان دور؛ با این نمودار رشد جمعیتی و این آرایش رسانه ای وهابیون؛ بزرگترین کشور وهابی؛ ایران خواهد بود.

این آمار بعد از سر شماری سال 90 به دست آمد و بعد از نامه مدیر حوزه علمیه اهل سنت پاکستان به سنی های ایران و در نهایت این آمار آخرین نتایج حاصل شد....

مختصری از نامه مدیر حوزه علمیه پاکستان خطاب به اهل سنت ایران:

شده نان شب نخورید اما در تولد نوزاد همت کنید.... آینده ایران از ان ماست!!!

چندی پیش از یکی از منابع خبری معتبر شنیدم که یک طلبه ی وهابی، در روستایی در زاهدان توانسته بود در عرض یک سال، هزار نفر را وهابی کند! جالب است بدانید اهل تسنن، قانونی برای زندگی دارند با نام دو زن و 20 فرزند! یعنی هر نفر دو زن اختیار می کند و از هر زن سعی میکند 10 فرزند حاصل کند!

 

 






نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 92 دی 19 توسط منبر مکتوب

سید مهدی واعظ موسوی

مردى به همراه همسرش مى خواست از عرض رودخانه اى عبور کند، در حالى که پلى نمى یافت! زن شجاع و جسورش گفت: بیا از داخل آب عبور کنیم! مرد ترسو و بزدل گفت: من مى ترسم! زن غیور با اعتماد به نفس بالایی که داشت گفت: بیا پشت من سوار شو تا تو را عبور دهم! شوهر منفعل و ضعیف، بى درنگ پیشنهاد همسرش را پذیرفت و بلافاصله سوار شد! همین که به وسط رودخانه رسیدند، زن بیچاره به شوهرش گفت: تو چقدر سنگینى! مرد با نهایت پررویى گفت: آخه من مرد هستم! آرى ! برخى مردان بى مسئولیت بار خود و زندگى را به دوش همسرشان مى گذارند، اما همچنان خود را مرد مى پندارند و مایلند از امتیازات و اختیارات مردانگى به خوبى بهره ببرند. "ویل دورانت" در کتاب "لذت فلسفه" در فصلى تحت عنوان "زن امروزى" می نویسد که بعد از انقلاب صنعتى در غرب، مسئولیت پذیرى مردان کاهش یافت. چرا که زنان دوش به دوش مردان بیرون منزل کار کردند و استقلال مالى یافتند. از این رو مردان بخشى از بار زندگى را به دوش زنان نهادند و بدین ترتیب از مسئولیت خود کاستند!


ادامه مطلب




نوشته شده در تاریخ شنبه 92 دی 14 توسط منبر مکتوب
مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
By Ashoora.ir & Blog Skin