سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منبر مکتوب

محرم و صفر است که اسلام را به مخدر جامعه تبدیل کرده است.چه می گویید؟

 

چنانکه از ظاهر سخن برمی آید صاحب این توهم چیزی را به نام اسلام قبول دارد ولی معتقد است که محرم و صفر آن را تحریف کرده است در این باره توضیحات زیر ضروری است:
محرم و صفر قبل از اسلام نیز از اهمیت خاصی برخوردار بوده اند محرم اولین ماه سال قمری است و محرم و صفر از ماههای حرام در نظر عرب بوده است یعنی ماههایی که جنگیدن و خون ریختن در آنها حرام می باشد. اما ویژگی خاص این دو ماه بعد از اسلام یکی حسین بن علی بن ابی طالب (علیهم السلام) است که سالروز شهادت ایشان در محرم و دیگری پیامبر اسلام که شهادت ایشان در ماه صفر رخ داده است شاید قصد این سخن گزاف کمرنگ سازی نقش این دو بزرگوار در اسلام است که باید پرسید اگر پیامبر را از اسلام برداریم چه چیزی از اسلام خواهد ماند؟ و ممکن است منشأ این توهم سخن امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) باشد به این مضمون که فرمود: محرم است صفر است که اسلام را نگهداشته است. که این سخن امام می تواند به دو امر نظر کرده باشد یکی نقش خود پیامبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) و امام حسین (علیه السلام) و اسوه بودن این دو الگوی کامل برای زندگی کل بشریت و یکی تعظیم شعائر و تبیین منزلت و مقصود آنان و بطور کلی دین مبین اسلام که در این دو ماه بیشتر توسط روحانیت روشنگر انجام می گیرد. اهمیت روشنگری در اسلام و تعلیم و تعلم احکام و معارف اسلامی چیزی نیست که نیازمند به تعلیل و توضیح داشته باشد اسلام دینی است که اولین نهال خود را بر پایه علم بنا نهاد (وَ عَلَّمَکَ ما لَمْ تَکُنْ تَعْلَمُ) نساء/113 « و بیاموخت آنچه را نمی توانستی بدانی».
و نیز محرم و صفر از جمله نمادهای حفظ شعائر دینی و اسلامی است که فرمود (وَ مَنْ یُعَظِّمْ شَعائِرَ اللّهِ فَإِنَّها مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ)حج/32 « و هر که بزرگ شمرد شعارهاى خدا را همانا آن است از پرهیزکارى دلهاست» عزاداری برای دو تن از بهترینهای بشریت و تشریح تلاشها و خواسته های آنان از جمله مصادیق محزون بودن به حزن معصومین (علیهم السلام) است. 
از طرف دیگر خداوند دین اسلام را به عنوان آخرین دین به بشریت ارزانی داشته است که این وظیفه علماست که آن را از انحراف و کجروی که ادیان سابق بر آن گرفتار شدند حفظ کنند بنابراین لحظه به لحظه نیازمند آگاه سازی مردم و تعلیم دارد. 
تخدیر چیست؟ تخدیر یعنی تضعیف فعالیت های بدن و کاستن از دقت در انجام رفتارهای گوناگون است. تخدیر جامعه یعنی به سکون و خمود کردن آن حال سؤال این است که محرم و صفری که بنیان انقلاب (که درست در مقابل خمود و سستی است) را تشکیل می دهد چگونه می تواند جامعه را به رکون و سستی بکشاند؟
با توجه به اینکه منشأ این سخن برخی سایتهای اشاعه تفکر باطل وهابیت است باید گفت نظریات جعلی که ساخته استعمار بوده و بیش از چند دهه عمر ندارد باید نیز چنین سخنانی را بگویند زیرا آنها برای برخورد با شجاعت مردم در الگو قرار دادن امام حسین (علیه السلام) از وسیله قرار دادن هر گزافه ای ابا ندارند نمونه آن حکومت وهابی است که در یکی از کشورهای همسایه به قدرت رسیده اند و مردم در خفقان کامل به سر برده و هیچ کس حق اعتراض ندارد. چنانکه شاهد بودید در حمله آمریکا به عراق و افغانستان و حتی کشتار مسلمانان در فلسطین (با توجه به اینکه آنها شیعه نبوده و از اهل سنت هستند) از همه نقاط جهان صدای اعتراض و محکومیت بلند شد بجز کشورهایی که به نظر صاحبان این گونه توهمات اسلام حقیقی در آنجا حضور دارد. اسلامی که اجازه می دهد بیگناهان در فلسطین کشتار شوند چهار میلیون نفر در اردوگاههای کشورهای دیگر در بدترین وضع زندگی که نه، زجر بکشند و سران این کشورها با سران کفر و طاغوت رقص شمشیر برپا کنند. 
راستی کدام دستنشانده استعمار است کشوری که با نداشتن انتخابات و هر گونه بوی دموکراسی و حق رای نداشتن زنان و .... نه تنها از جانت کشورهای استعماری به آن اعتراضی وارد نشده و تحت فشار نیستند بلکه به عنوان حیات خلوت آنان به شمار رفته و پایگاههای نظامی استکبار در آن کشورها برقرار است یا کشوری که از اول بنای آن بر ضد استکبار بنا نهاده شده است؟ محرومین و مستضعفان و ظلم دیدگان سراسر جهان مسلمان و غیر مسلمان چشم امید به کدام اسلام دوخته اند وهابیت یا شیعه؟ 
برای خاموش کردن شهادت طلبی و ظلم ستیزی بهترین راه همین است که ارزشهای امام حسین (علیه السلام) و ذلت ستیزی او نشانه گرفته شود چرا که شعار «هیهات منا الذلة» از جمله شعارهای این امام همام در جریان کربلا بوده است و در الگوگیری از هموست که زمزمه و آخرین کلامی که بر لب شهیدان دفاع مقدس جاری می شد ذکر یا حسین بود. 
به راستی خون سرخ حسین روح حماسه و ظلم ستیزی را به جامعه و پیروان او دمید. و در جریان انقلاب اسلامی که کارسازترین تظاهرات بر علیه رژیم طاغوت راهپیمایی تاسوعا و عاشورا بود. و این امر بر هیچ کس پوشیده نیست. همان  طوری که اسلام دینی حیات بخش و پر تکاپو و زنده کننده است محرم و صفر از بارزترین مصادیق یادآوری این روحیه حماسه و شهادت طلبی است.





نوشته شده در تاریخ دوشنبه 95 آبان 10 توسط منبر مکتوب
مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
By Ashoora.ir & Blog Skin